Als ondernemer wil je professioneel bereikbaar zijn, zonder dat je zelf continu je telefoon hoeft op te nemen. Een virtuele receptionist via een antwoordservice of telefoondienst is dan een slimme oplossing. Maar wat kost dat eigenlijk? En waar moet je op letten? Prijsstructuur: per minuut of per gesprek De meeste aanbieders van antwoordservices hanteren één van twee modellen: Sommige aanbieders combineren…
Als ondernemer ben je constant bezig: klanten helpen, offertes maken, administratie bijhouden, netwerken, en ga zo maar door. In die drukte is het onmogelijk om altijd bereikbaar te zijn. Toch is elk gemist telefoontje een gemiste kans. Een potentiële klant belt niet terug, een bestaande klant voelt zich genegeerd, of een belangrijke afspraak loopt mis.…
Een telefoongesprek is vaak het eerste contactmoment tussen een klant en een organisatie. Hoe je dat gesprek voert, bepaalt niet alleen de indruk die je achterlaat, maar ook hoe professioneel en klantgericht je bedrijf overkomt. Bij Vera Virtueel weten we dat de juiste toon, timing en woordkeuze het verschil maken. Daarom delen we hieronder een…
Een goede receptionist is niet alleen vriendelijk en behulpzaam, maar ook afgestemd op de beller. Bij Vera Virtueel trainen we onze receptionisten op een aantal praktische gewoontes die zorgen voor een professionele én prettige ervaring aan de telefoon. 1. Pas je tempo en toon aan Luister goed naar hoe de beller spreekt. Is iemand gehaast?…
Het is een vraag die veel ondernemers bezighoudt: moet ik altijd direct reageren op klantvragen? Het korte antwoord is: ja. Klanten verwachten steeds vaker een snelle reactie en dat heeft alles te maken met hoe ze keuzes maken. In een wereld waarin concurrenten één klik verder zijn, bepaalt jouw reactietijd of je een klant wint of verliest.…
Het starten van je eigen onderneming is spannend, maar ook overweldigend. Er komt veel kijken bij het opzetten van een solide basis: van financiën en locatie tot klantcommunicatie en technologie. Gelukkig kun je het proces overzichtelijk maken door het op te delen in vier praktische stappen. Hier lees je hoe je jouw bedrijf slim en…
Het is een klein geheim; steeds meer slimme ondernemers gebruiken een telefoon antwoorddienst. Zzp’ers tot groeiende mkb’ers maken gebruik van deze oplossing om hun bereikbaarheid te verbeteren en hun klanttevredenheid te verhogen. Maar is het ook iets voor jouw onderneming? In dit artikel ontdek je wanneer een telefoon antwoorddienst zinvol is, wat de voordelen zijn, en…
Als ondernemer weet je hoe waardevol elk klantcontact is. Toch is het niet altijd mogelijk om zelf de telefoon op te nemen zeker niet tijdens drukke werkdagen, onderweg of tijdens een klus. Met Vera Virtueel zorg je ervoor dat geen enkel telefoontje verloren gaat en dat elke beller professioneel geholpen wordt. Hier zijn 7 voordelen van het…
Voor veel ondernemers is het beheren van inkomende telefoontjes een dagelijkse uitdaging. Klanten bellen met vragen, afspraken, klachten of bestellingen en elk gemist gesprek kan een gemiste kans zijn. Maar niet iedereen heeft de tijd of middelen om continu bereikbaar te zijn. Daarom kiezen steeds meer bedrijven voor een telefoonbeantwoordservice of virtuele receptionist. In dit artikel zetten we…